Wednesday, February 12, 2014

TIPS :3 WARNA TERBAIK UNTUK RUMAH ANDA

Aku sedang belajar mendekorasi rumah kampung yang dah lama terpendam angan-angan.
Jom sama-sama belajar yer...

Sumber : Copy paste http://dekorumah.blogspot.com

Di dalam rumah, warna yang digunakan boleh mempengaruhi dan memberi kesan terhadap perasaan, persepsi, dan mood seseorang. Psikologi warna dalam hiasan dalaman. Terdapat warna yang hanya sesuai untuk ruang atau bilik tertentu, dan ia sangat penting untuk anda ketahui sebelum memutuskan warna yang ingin digunakan. Dengan tip ini, anda akan memilih warna yang sesuai untuk setiap bilik di rumah anda.

Ruang Tamu

Hijau adalah warna yang cukup sesuai untuk ruang tamu yang lazimnya menjadi ruang yang pertama ditemui ketika memasuki rumah. Ruang tamu juga menjadi lokasi anda melayan tetamu dan rakan-rakan yang bertandang. Di sinilah kegunaan warna hijau yang melambangkan ketenteraman dan rasa sentosa. Namun begitu, usahalah sedikit untuk mewujudkan keharmonian tema kehijauan bagi persekitaran ruang tamu anda agar lebih positif dan mengujakan.

Bilik Tidur

Ungu atau lavender paling sesuai untuk bilik tidur memandangkan warna ini sangat menenangkan. Sudah tentu bilik tidur merupakan tempat yang sepatutnya untuk anda memperoleh rehat yang cukup dan tidur yang lena. Warna ungu akan memberikan rasa selesa dan ketenangan yang anda perlukan.

Dapur & Ruang Makan

Jingga atau warna oren pula amat serasi dengan ruang makan anda. Ruang di mana anda sekeluarga berinteraksi dan menjamu sarapan pagi hinggalah makan malam. Warna oren akan membangkitkan selera dan membantu penghadaman ketika anda menikmati hidangan setiap hari.

~Kumpul maklumat dulu, pastu hitung budget ....hihihihihi~

No comments:

Post a Comment